Cendol Bakar Kuala Selangor dan Budak Rambut Perang

By 1:31 PM

Hari minggu bawa anak isteri pekena Cendol Bakar kat Kuala Selangor.. 
tak jauh pun.. lebih kurang 20 minit dari Puncak Alam..

Bersiap nak gi makan cendol bakar

Nasi Ayam 2 pinggan Rm 8.00
Cendol biasa 2, Rm 4.00
Teh Tarik Rm 1.20
Otak-otak 10, Rm6.00
Pau kacang 1, Pau Coklat Rm 3.40
Karipap Gergasi Rm3.50

 

ramai yang datang kat sini..

anak aku cukup suka makan otak-otak..panas-panas lagi..





Ok la tu..yang penting seronok bawa anak-anak dan isteri keluar makan...
lain kali boleh bawa dorang gi pekena ABC Gebu pula..juka kat Kuala Selangor...

Aku cuma tak berkenan dengan 2 orang budak ni.. umur dalam lingkungan 13 tahun atau 14 tahun..
2 orang budak ni bekerja dengan tauke nasi ayam yang aku order ni...
yang aku tak berkenan adalah..rambut budak tu...
kasihan la kau tengok.. rambut colour oren berkarat.. berjambul2 cam burung belatuk jer aku tengok..
kasihan...kecil2 dah pandai colour rambut macam tu...
nasib baik budak tu kerja2 ngangkat makanan jer...
kalau tauke nasi ayam tu colour rambut macam budak tu.....mmg aku tak makan nasi ayam kat si tu..
kalau dah rambut oren cam gitu...ada beberapa persoalan yang berlegar kat kepala otak aku ni...

pesan nasi ayam 2 pinggan..

solatnya cam mana? ke tak solat? tak nak aku makan air tangan org tak solat...
bersih atau tak? ent ah tangan yang buat kerja tu pun kotor...

bukanlah aku perlekehkan budak tu..tapi kita kena ingat...
nak bagi makan anak2 isteri ni kena pilih la makanan yang halal..
lagi bagus..halal dan toyyibah...

kadang2 aku perasan..adalah beberapa gerai makanan yang pernah aku kunjungi..
melihat penjual tidak bertudung..dengan kuku panjang dan colour2.. mak ai..geli aku..
walaupun makanan nampak bersih..tp penjual belum tentu bersih luar dan dalam..
aku tak sanggup nak makan..korang sanggup ke...?
kalau korang sanggup, sila la..

wallahualam...

You Might Also Like

2 comments

  1. karipap gergasi rm3.50 juga tak sedap..kata karipap daging...tapi besar mcm tu secebis daging pun xjupa..karipap kentang kot...ayah kata mcm makan roti canai dgn kuah dal kan ayah...erm...mahal tu baik jual kecik-kecik je 40sen pn lagi ok .kalau besar dan sedap x ralat org nk datang jauh nk beli lagi kan ayah kan.
    so far, makanan kat situ so-so je...yg bestnya cendol bakar tujelah kan

    ReplyDelete
  2. memang tak sedap pun..kalau tau..beli jer otak2...lagi sedap...

    ReplyDelete