Ayah! Tikus Kat Dapur...

By 8:30 AM

Pagi-pagi lagi ketika aku bersiap nak pergi kerja..
"Ayah...tikus kat dapur..." kedengaran suara Azfar menjerit sambil lari ke ruang tamu...
aku tergelak..
"bukan tikus la Azfar...itu burung"
"burung?...tipu..ayah tipu.." balas azfar..
"betul la..pergi la tengok..." balasku..

aku ke bekang rumah, mengambil sangkar arnab yang dah tak digunakan lagi...
so, aku taruk burung puyuh hutan yang aku dapat malam tadi tu...
seronok azhar dan azfar tengok burung...
aku bawa burung puyuh tu ke halaman depan rumah..

aku pesan kat azhar dan azfar agar sangkar jangan dibuka...
"jangan usik burung tu...nanti ayah balik kerja..ayah nak sembelih burung tu..."
sembelih? hehe.. elok juga tu..tak nak la aku bela burung ni..kasihan kat dia..
tak sampai hati nak kurung..
lebih baik aku sembelih jer..dapat la rasa dangingnya...
wahai puyuh hutan.. nantikan aku balik yer..
aku nak sembelih ko...
TUNGGUUUUU!!!!!

You Might Also Like

0 comments