Burung Puyuh Hutan Ke Tu?

12:19 AM

Assalamualaikum...

sebentar tadi ketika aku baru pulang dari rumah Ustaz Ismail..kerana ada pengajian dengan ustaz...
aku ternampak seekor burung yang hampir dilenyet kereta..kerana berada di tengah jalan...
aku cepat berhentikan motor kerana kasihan tengok burung tu...

ini dia puyuh hutan yang aku dapat.. 

hairan juga aku..kenapa burung ni tak terbang...
aku pun ambil burung tu...
aku pengang..aku tak pasti lagi burung apa..
asalnya aku nak pastikan burung tu tak ada cedera...so, bawa burung tu balik...
bila aku perhatikan..nampak macam burung puyuh..
so, untuk confirmkan kata2 tu..aku google...
sah..memang puyuh hutan...

erm..sama jer macam yang aku google..confirm puyuh hutan...

nak apakan ya burung puyuh ni?

aku balik rumah ni dah lewat malam...isteri dan anak2 aku pun dah tidur...
esok jer la aku tunjuk kat dorang... mesti anak2 aku seronok dapat tengok burung puyuh...
buat sementara aku letak burung puyuh hutan tu dalam bakul..dan kasi air dan nasi...
kasihan pulak kalau tak kasi makan dan minum...

ok la..aku dah ngantuk...sambung esok pulak...
nanti aku fikirkan nak apakan puyuh ni...
sama ada
nak lepaskan?
nak bela?
atau nak sembelih jer...?

Anda Mungkin Berminat

0 comments

Visitors