Burung Puyuh Hutanku Dah Terlepas Lari...

2:33 PM

Kul 1.00 tengahari.. 
wife aku sms...
katanya burung puyuh dalam sangkar dah terlepas keluar...
mana taknya sangkar arnab buat taruk burung puyuh..
jadi..tak adalah nak sembelih yer...
yer2..jer aku rancang nak sembelih burung tu..

hanya tinggal gambar jer..burung dah lari...hehe

wife aku cakap...elok gak burung puyuh tu terlepas..
kasihan...
erm..
aku pun tak ada la rasa ralat sangat...
aku tak kisah pun...
memang asalnya aku nak lepaskan...
tapi bila mikir yang aku tangkap tu burung puyuh hutan..nak jugak rasa dagingnya...
belum pernah lagi aku makan daging burung puyuh hutan ni...
kalau burung puyuh bandar tu dah biasa....

tak per...sekurang2nya aku dah belajar sesuatu...
bila Allah berkehendak burung tu bebas..
maka..bebas la burung puyuh tu...
tul tak kawan2...?

ok la.. wassalam....:)

Anda Mungkin Berminat

0 comments

Visitors