Jom Balik Johor

1:33 PM

Khamis malam jumaat..sementara menunggu solat Isyak di surau.. aku terima sms dari isteri " Jom balik Johor malam ni.."..
wah..aku baru saja balik dari Terengganu beberapa hari yang lalu..ni balik johor pulak..
erm..ok jer..tak da masalah.. Jumaat cuti depavali..sabtu dah ahad juga cuti..ok la tu balik kampung...

Kira2 kul 10 malam kami bertolak dari puncak alam...
wife aku yang bawa kereta...aku duk sebelah jer..
kitorang sampai kampung kira2 pukul 2 pagi..

keesokan harinya....

selepas sarapan.. aktiviti pertama di pagi hari..
mak ajak aku, abang din dan semua yang ada kat rumah tu...pergi ke belakang rumah..
nak robohkan reban ayam yang dah lama terbiar...
ok la tu..pagi2 dapat panaskan badan...

ini dia reban ayam..

nak bersihkan dan nak bakar mana2 kayu yang dah tak leh guna...

roboh..jangan tak roboh...

berat betul reban ayam ni..

ambik ko..kita bako..

mak pula cabut pokok keladi dapatkan ubi keladi..sedap tu..

aktiviti petang aku dah aiman pula...

kat hati ni dah gian sangat dah lama tak mancing ikan..
balik ganu tak sempat nak gi mancing..
kali ni aku nak mancing gak...
lagi2 parit tempat mancing tu depan rumah mak mentuaku..

nasib baik la dua2 anakku dah tidur...
gali cacing..buat umpan...bawa joran..terus ke parit depan rumah...

wah..aiman yang dapat dulu ikan Haruan...

hehe..aku pun dapat gak... Ikan  Puyu...

memang best la memancing...hilang stress..
ini baru la dikatakan balik kampung...
orang kampung makan ikan air tawar..

kat puncak alam pun ada parit boleh mancing...
ikan pun banyak kat puncak alam..
tapi tu la... aku pergi keje awal...
balik keje pun sampai lambat..

Alhamdulillah..seronok...
aktiviti yang tidak mengecewakan...


Anda Mungkin Berminat

0 comments

Visitors