First Time Makan Sup Ayam Hutan

By 1:39 PM

Kat peti ais tu ada ayam hutan yang Kak Min bagi...
"goreng lah..." kataku..
"jangan goreng..buat sup..kalau goreng dangingnya keras.." balas isteriku..
"camner nak wat sup?"
"takkan tak tau..taruk halia, kunyit, bawang...rebus sekali ngan ayam... pastu campak la bahan2 dalam bekas tu.."...
"ok...no problem..."

itu la antara dialog aku n wife aku petang semalam...
wife aku ada presentation kat tempat belajarnya..
so aku jaga si kembar kat rumah...

Azfar tidur.. Azhar pula tengok kartun...
boleh la ni nak masak ayam hutan ni...
tak pernah hayat aku makan ayam hutan...

jom tengok gambar ni....:)

erm..muat satu periuk...

tak besar sangat pun ayam hutan ni...

dah siap potong2

aku campak2 jer bawang, halia dan kunyit

taruk air..panaskan

hah..dah cam nak masak tu...

wah...tak sabar...

tada..dah siap..

siap sedia nak makan petang...

makan petang bersama ayah...

tengok jer? ajak la ayah sekali...

sedap..rasa ayam hutan ni rupanya lebih kurang rasa ayam kampung tapi lagi sedap dari ayam kampung.. punya la lama aku rebus..baru la lembut daging tu... apa2 pun.. terima kasih buat Kak Min pasal sudi bagi ayam hutan... kata Kak Min, suaminya bawa balik... terima kasih kat suami juga ya Kak Min..

You Might Also Like

0 comments